T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BORNOVA - Bornova Anadolu Lisesi

Liselerde Bilim Uygulamaları: PickleBall'un Dikkat ve Konsantrasyon Üzerindeki Etkileri

Liselerde Bilim Uygulamaları Projesi kapsamında hayata geçirilen "PickleBall Sporunun Öğrencilerin Dikkat ve Konsantrasyon Becerileri Üzerine Etkileri" isimli projemiz başlıyor.

Milli Eğitim Bakanlığı proje yürütücülüğünde, Liselerde Bilim Uygulamaları kapsamında, Bilimsel Araştırma Yöntemleri Kulübü desteğiyle yürütülen 4 projeden  biri olan “Pickleball Raket Sporunun Öğrencilerin Dikkat ve Konsantrasyon Becererileri Üzerine Etkileri” isimli proje okulumuz öğretmenleri Dr. Nazan Telli ve Hikmet Servi tarafından yürütülmektedir.

Bu projenin amacı, öğrencilerin dikkat ve konsantrasyon becerilerini geliştirmeye yönelik yeni bir yöntem sunmaktır. Pickleball raket sporunun bireysel ve sosyal gelişim üzerindeki etkilerini araştırarak, sporun yalnızca fiziksel değil, zihinsel gelişim için de önemli bir araç olduğunu kanıtlamaktır.Proje, dikkat ve konsantrasyon becerileri üzerinde olumlu etkisi bulunan spor etkinliklerinin, okullarda düzenli olarak uygulanmasını teşvik edecek veriler sunmayı hedefler. Bu çalışma, yalnızca öğrencilerin bireysel başarılarını artırmakla kalmayıp, bilimsel araştırmalarla desteklenen bir eğitim modeli önererek, eğitimciler ve karar vericiler için bir rehber niteliği taşıyacaktır.Proje, 9-11. sınıf düzeyindeki öğrencileri kapsamaktadır. Çalışmada hem kız hem de erkek öğrenciler yer almaktadır.

 

Etkinlikte Kullanılan Yöntemler ve Teknikler:

• Ölçme ve Değerlendirme: Dikkat ve Konsantrasyon Anketi (Kaynak:Benedek, M., & Kaernbach, C. (2011). A continuous measure of cognitive load during verbal working memory tasks. Behavior Research Methods, 43, 910–915. https://doi.org/10.3758/s13428-011-0097-6 )

• Etkinlik Programı: Haftada iki gün, her biri 1 saat sürecek pickleball antrenmanları yapılmaktadır. Ocak ayının ilk haftasında Okuliçi pickleball turnuvası düzenlenmiştir. Turnuva, spor yoluyla öğrencilerin dikkat sürelerini ölçmek ve geliştirmek için tasarlanmıştır. Faydaları:

 

1. Öğrencilerin spor yoluyla dikkat, refleks ve konsantrasyon becerileri geliştirilir.

2. Takım ruhu, motivasyon ve spor bilinci kazandırılır.

3. Sporun zihinsel performansa olan katkısı uygulamalı olarak gözlemlenir.

4. Okul içindeki rekabet ortamı sağlıklı bir motivasyonla desteklenir.

 
• Araştırma Yöntemi: Kontrollü deney yöntemidir. Araştırma, bir deney grubu ve bir kontrol grubunu içermektedir. Toplamda 20 öğrenci projeye dahildir.

Projenin uygulanması sonucunda, sporun eğitime entegrasyonu konusunda önemli veriler elde edilecektir. Elde edilen sonuçlar, bilimsel literatüre katkı sağlarken, okullarda düzenli spor etkinliklerinin artırılmasına yönelik önerilere rehberlik edecektir. Ayrıca, projenin sonuçları, eğitim politikalarına katkıda bulunmak üzere seminerler ve yayınlar aracılığıyla paylaşılacaktır.

 

 

 

 

30-12-202414-01-202514-01-202514-01-202514-01-202514-01-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 30.12.2024 - Güncelleme: 14.01.2025 14:40 - Görüntülenme: 183
  Beğen | 0  kişi beğendi