T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BORNOVA - Bornova Anadolu Lisesi

BORNOVA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KOORDİNATÖRLÜĞÜNDE BAŞVURULAN ERASMUS K201 PROJESİ ORTAĞI "BORNOVA ANADOLU LİSESİ" 2019-2020 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA ULUSLARARASI PROJELERLE AVRUPADA !!!

Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü koordinatörlüğünde, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin ortaklığında hazırlanan "New Media Literacy for School and Special Education/ Okullarda ve Özel Eğitimde Yeni Medya Okuryazarlığı" başlıklı uluslararası proje, başvurduğu kategoride, 284 proje arasından hibe almaya hak kazandı. Projeyi, Türkiye'den; Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Ege Üniversitesi, Bornova Anadolu Lisesi ve Tülay Aktaş İşitme Engelliler Okulu yaşama geçirirken yurtdışı ortaklarını ise İtalya Floransa Üniversitesi,  Hollanda Amsterdam Üniversitesi ve her iki ülkeden üç ayrı eğitim kurumu oluşturuyor. Projenin  eş zamanlı ilerleyen, aynı isimde bir uluslararası ortaklı  "E-twinning" projesi de bulunmaktadır.

Projenin ilk toplantısı, Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürü Kadir KADIOĞLU yönetiminde, Bornova İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde, şube müdürü Ünsal ÇETİN, ilçe milli eğitim proje ekibi Sevilay ÖZKAYA, Nazan TELLİ, Seçil SELÇUK, proje ortağı Ege Üniversitesi İletişim fakültesi dekanı Prof Dr. Dilek TAKIMCI ile proje ekibi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'nden Doç. Dr Nahit Erdem KÖKER, Doç. Dr. Mine Yeniçeri ALEMDAR, Doç. Dr. Özgür KÖSEOĞLU ve Dr. Öğr. Üyesi Deniz MADEN ve proje ortak okulları Bornova Anadolu Lisesi müdürü Aydın DOĞMUŞ ve Tülay Aktaş İşitme Engelliler okulu müdürü Erhan AKGÖZLÜ'nün katılımıyla 23 Eylül 2019 tarihinde gerçekleşmiştir.

Proje ekibinin toplantıya katılan ilgili kurum yönetici ve temsilcilerine proje detayları hakkında bilgilendirilmesi  içerikli toplantıda açılış konuşması yapan Kadir Kadıoğlu, projenin Türkiye'de hibe almaya hak kazanan 10 kurumdan biri olmasının gururunu ve sevincini  yaşadığını belirterek, yeni medya okuryazarlığı becerilerinin uluslararası boyutta kazanımı sayesinde bir çok öğretmen ve öğrencinin  bu konuda daha donanımlı hale gelebileceği için  mutlu olduğunu belirtti. Ardından  konuşan Prof. Dr. Dilek Takımcı, projenin medya okuryazarlığı açısından önemine değinerek, araştırma ekibine ve katkı sunan kurum ve kuruluşlara teşekkür etti.

Projenin amacı hakkında konuşan Öğretim Üyesi Doç. Dr. Alemdar, "Projenin temel amacı, öğrencilerin yeni medya okuryazarlık becerilerinin artırılmasında kritik bir aracı rolüne sahip olan öğretmenlerin, bu aracılığı en iyi şekilde gerçekleştirebilmeleri için yeni medya okuryazarlık becerilerini uluslararası etkileşim yolu ile geliştirmektir. Proje 12 ay sürecek" dedi.

Yeni Medya Okuryazarlığı Konusunda Öğretmen Kazanımları Artırılacak

Doç. Dr. Nahit Erdem Köker, "Projede, öğrencilerin internet kullanım yetkinliklerinin fırsat sunacak şekilde nasıl daha iyi yönde geliştirileceği ve riskli alanların nasıl kontrol altına alınmasına gerektiğine ilişkin farkındalık oluşturulması bekleniyor.  Bu proje ile yeni medya okuryazarlık becerisi artmış olan öğretmenler, bu becerileri öğrencilerine aktarabilecek. Öğretmenler aldıkları yeni medya okuryazarlığı ve girişimciliğe yönelik eğitimlerle, dijital çağa uygun eğitim ve öğretim materyallerini kullanmaya başlayabilecekler" diye konuştu.

Projenin 5 Yurtdışı Eğitim Kurumu Ortağı Bulunuyor

Projenin üniversite ve eğitim kurumlarından oluşan bir ortaklık yapısı ile oluşturulduğunu ifade eden Dr. Öğr. Üyesi Deniz Maden, " Yeni medyaya ilişkin sorun ve fırsatların ortak özellikleri ayrıca dijital kültürün sınır tanımayan doğası sebebiyle tasarlanan proje konsorsiyumu 5 yurtdışı ortağı ile İtalya ve Hollanda'daki üniversiteler ile eğitim kurumlarını içeriyor. Hollanda'dan 'Universiteit Van Amsterdam' ve 'Koninklijke Kentalis Guyotschool voor VSO',  İtalya'dan ise 'Assisi Internatıonal School' ve 'Fondazione Patrizio Paoletti Per Lo Sviluppo E La Comunicazione'  üniversite ve eğitim kurumları ile ortaklık yapısı içinde bulunuyoruz" dedi.

İyi Uygulamalar Yerinde Araştırılacak

Doç. Dr. Özgür Köseoğlu, "Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi akademisyenlerinden oluşan araştırma ekibi farklı ülkelerde yeni medya okuryazarlığı konusundaki uygulama ve deneyimleri sahada gözlemleyecek. Böylelikle diğer ülkeler ile Türkiye'yi kıyaslama şansı yakalayacağız. Proje ile uluslararası etkileşim sayesinde iyi uygulamaların ülkemize kazandırılmasına da rehberlik edilecek" diye konuştu.

Seminer ve konferansların uluslararası platforma taşınması

Toplantıda proje ekibinde bulunan Sevilay Özkaya, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak yeni medya okuryazarlığı üzerine düzenledikleri seminer ve konferansların, uluslararası bir proje ile taçlanmasının gururunu yaşadıklarını belirtti.

E- twinning Projesi de Eşzamanlı Yürütülmekte

Proje ekibinde bulunan Bornova Anadolu Lisesi öğretmeni Nazan Telli "Okulumuz öğrencileri yönetiminde  ilerleyen, proje ile  aynı ismi taşıyan bir uluslararası e-twinning projesinin de aktif olarak, ilgili erasmus projesi ile  eşzamanlı bir şekilde yürütüldüğünü ve şimdiden uluslararası öğrenci katılımlı hale geldiğini belirtti.

 

Hedef Dezavantajlı Öğrencilere Dokunabilmek

Toplantıda, proje ekibinde bulunan Seçil Selçuk, projenin, orta ve lise öğrenimi veren okulların yanı sıra, özel eğitim ihtiyacı olan okullardaki öğretmen ve öğrencilere de ulaşmayı hedeflediğine değindi. Özellikle, dezavantajlı grupta yer alan öğrencilerin toplumsal ve sosyal katılımının sağlanması, yaşam kalitelerini artırma ve gelecekte sahip olacakları dijital yeterlilikler ile istihdam olanaklarının desteklenmesi ise projenin beklenen sonuçları arasında yer alıyor.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.10.2019 - Güncelleme: 19.10.2019 23:47 - Görüntülenme: 230
  Beğen | 1  kişi beğendi